LogoLog ind på mit SkoleRo
Logo
Log ind på mit SkoleRo

Resiliens og Tilpasningsevne

Resiliens og Tilpasningsevne

 Forskningen viser hvordan yoga og mindfulness i skoler påvirker resiliens og tilpasningsevne

Denne undersøgelse af 220 mellemskoleelever i løbet af 2020-2021 viste en signifikant positiv effekt af mindfulness på resiliens og mental sundhed. (http://childmentalhealth.ir/browse.php?a_id=1120&sid=1&slc_lang=en&ftxt=0)

Dette studie som undersøgte effekten af mindfulness på resiliens blandt unge fra lav socialøkonomiske baggrunde viste en signifikant og positiv relation mellem resiliens og mindfulness. 

(https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886918306433)

Piger fra mellemtrinnet som blev tildelt en mindfulness indsats udviste øget selvværd, selvregulering, og evne til at håndtere stress.  (https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0891524511000551)

Universitetsstuderende færdiggjorde spørgeskemaer som målte individuelle forskelle i mindfulness, resiliens, og psykologisk velvære. Resultaterne afslører signifikant forbindelse mellem udøvelse og resiliens.    (https://www.ijlass.org/data/frontImages/gallery/Vol._2_No._5/3.pdf)

40 sessioner af klassisk yoga indsatser til studerende mellem 16 og 18 har hjulpet med at øge de studerendes resiliens. (https://search.proquest.com/openview/4a684c5ccc39c7c575a0f8bcebb4a6ac/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2032133)

Denne artikel addresserer nogle af de stressfaktorer børn oplever dagligt og foreslår at børneyogaøvelser forbedrer deres mentale sundhed, velvære og selvreguleringsproces. (https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2014.00035/full?report=reader)