Empati og Medfølelse
Forskning viser at mindfulness i skolen fremmer følelse og empati
·Studiet viser en øget empati og medfølelse under en mindfulnessbaseret indsats der omfatter børn og unge mellem 5 og 18 år.
(https://link.springer.com/article/10.1007/s10826-019-01413-9)
Forskningen viser effekten af en mindfulnessbaseret indsats i at støtte selvregulering, især kognitiv regulering, men også følelsesmæssig og adfærdsmæssigregulering.
(https://link.springer.com/article/10.1007/s10643-022-01333-2)
Studer om mindfulnessuddannelse i indskoling og mellemtrin viser en signifikant reducering af mobning efter at promovere selvkærlige positive sociale egenskaber som medfølelse, tålmodighed, empati og generøsitet.
(https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1072925.pdf)
Fire klasser med elever i indskolinger deltog i et socio-emotionel og mindfulness program rapportede om større empati, se flere perspektiver, emotionel kontrol, optimisme, egenopfattelse i skolen og mindfulness.
(https://psycnet.apa.org/record/2014-56463-002)
Et studie med individer der har haft en barndom med mishandling, som deltog i en mindfulnessbaseret indsats viser signifikante forbedringer i mindfulness, personlig overvindelse og empati
(https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12671-020-01322-9)